Rabu, 28 Julai 2010

Di mana maruah kita

Setelah sekian lama tidak menulis di blog ini,di kesempatan ini saya ingin menyampaikan salam kepada dunia yang semakin hari semakin huru hara keadaannya .....peperangan,jenayah,bencana alam semakin mengharuk pikuk kan keadaan semasa... sampai bilakah keadaan ini akan berlarutan...palestin dijajah oleh zionis israel setiap inci di negara itu,sampai bilakah umat islam di dunia ini hanya mampu melihat saudara mereka di tindas sedemikian rupa ,di manakah maruah kita sebagai orang Islam?
Allah telah berpesan di dalam Al-Quran "berpeganglah kamu kepada tali Allah nescahya kamu tidak akan sesat" tapi apa yg terjadi di Malaysia masih tidak ada kesepaduan untuk orang melayu yang beragama islam untuk bersatu ....di manakah maruah kita sebagai orang Islam?
Oleh itu sedarilah kita wahai orang-orang islam, jangan lah kita hanya berpeluk tubuh dan memerhati keadaan sekeliling dan hanya mengharap kedatangan Imam Mahdi dan Nabi Isa untuk membantu kejayaan Islam..seharusnya kita telah memulakan langkah untuk membantu Imam Mahdi dan Nabi Isa agar Islam kembali cemerlang dan terbilang seperti di zaman rasullulah dahulu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.